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Salto humano en el cosmos

ISBN: 9788413240909

El precio original era: 30,00€.El precio actual es: 30,00€. 28,51 IVA incluido

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Fecha de edición 24/04/2019
Número de Edición

1

Idioma

Formato

Páginas

335

Lugar de edición

MADRID

Encuadernación

Esta obra trata sobre el ser humano. El mundo humano. En su propio espacio-tiempo. Y en el universo. Es el ser que ejecuta un salto cósmico único. Una eclosión humana. Un faro de luz, vida y quehaceres que no tiene límites. La humanidad es una especie ungida, singular, signada. Con valores, construcciones, sentidos y descubrimientos. Sin ocultar sus caídas y despropósitos. Así brega incansablemente. Y este estado crucial no se advierte en toda su magnitud.

Se opaca. Hace falta una teoría lo suficientemente abarcadora para conocer mejor lo hecho, las creaciones continuas y las enmiendas necesarias.

Desde aquí se presenta una teoría-práctica capaz de explicar las dimensiones y perspectivas que conforman el salto humano cósmico. En base a investigaciones y análisis se han seleccionado ocho-n dimensiones consideradas imprescindibles: lenguaje – símbolo – biología – naturaleza – individuo – sociedad – norma – poder. A las que se suman y multiplican n dimensiones adicionales. Ese conjunto abre la libertad humana entre los innumerables atributos que enriquecen este camino. Luego, ciencia, matemática, filosofía, tecnología, arte, costumbres, prácticas –específicas y confluyentes– elaboran un mundo y un ser humano singular y múltiple, que salta incansable en el cosmos. Es una propuesta conceptual y operativa que permite abordar mejor esta problemática, con una arquitectura algorítmica, interpretativa y poética; y con las praxis y acciones más libres.

El ser humano es una excepcionalidad del universo. Aunque existan compañías. Hay una plataforma existencial fundamental que nos proyecta al infinito. Es el salto humano en el cosmos.

Introduction

Design a better business and the double loop 08

Prepare

Prepare your team, your environment, and how you work 24

Point of View

Be a rebel, develop your vision, create design criteria 46

Understand

Understand your customer, context, and business 82

Ideate

Learn to ideate, expand your ideas, and select ideas 124

Prototype

Bring ideasto life, sketch, and make prototypes 152

Validate

Find the riskest assumption, experiment, and pivot 180

Scale

When and how to scale, Investment Readiness Level 214

Appendix

Index, the team, and acknowledgments

Patrick van der Pijl is CEO of Business Models Inc. and producer of the worldwide best seller Business Model Generation. He is passionate about helping entrepreneurs, leaders, rebels and corporate companies to innovate their business model and design a future strategy.

Justin Lokitz is the co-author of Design A Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation, a strategy blogger and frequent contributing author, as well as an experienced strategy designer and managing director of the Business Models Inc. offices in San Francisco and Silicon Valley, CA USA.  He has 16+ years of experience of managing product strategies for large, multi-national corporations, like Autodesk and Oracle, as well as several startups.
Justin has a MBA in Design Strategy, from California College of the Arts, a BA in Environmental Science and Geography, from University of California Santa Barbara, as well as professional certifications in software development and product management, from University of California Berkeley

Maarten van Lieshout is partner at Thirty-X. He has applied visual thinking at an early stage for a Dutch idea factory, turning ideas into visual and tangible experiences. He always brings a new perspective to the table – and always stimulates others to get involved in the action.

Erik van der Pluijm is founder and creative director at Thirty-X. He is passionate about visual thinking and making complex things simple. He mixes design, code and strategy, using his experience from art and design, artificial intelligence, computer games, and the startup scene.