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Tractatus de Legibus Ac Deo Legistatore. Liber V

ISBN: 9788400091606

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Hay existencias

Peso 125 g
Fecha de Edición 01/01/2010
Plazo de entrega

24 h

Número de Edición

1

Idioma

Español

Formato

Libro

Páginas

632

Lugar de edición

MADRID

Encuadernación

Rústica

Colección

CORPUS HISPANORUM DE PACE

Nº de colección

16

Editorial

CONSEJO SUP. INVESTIGACIONES CIENTIFICAS

EAN

978-84-00-09160-6

Tractatus de Legibus Ac Deo Legistatore. Liber V

Este volumen trata de un estudio general sobre las leyes humanas, que sirven de introducción a los dos libros siguientes, en los que se aborda ya específicamente las peculiaridades de la ley civil y de la ley canónica. En esta edición crítica se ha procedido a la fijación del texto latino, teniendo en cuenta la edición príncipe de Coímbra de 1612 y la edición de Lyon de 1613, publicada en vida de Suárez. Se han hecho un estudio de las fuentes con la verificación de las citas, y la traducción al castellano. El equipo de investigación que se ha ocupado de la edición de la obra ha trabajado bajo la supervisión de Jesús María García Añoveros como director del Comité Editorial del Corpus Hispanorum de Pace.

 

AUTOR: FRANCISCO SUÁREZ, (Granada, 5 de enero de 1548-Lisboa, 25 de septiembre de 1617), fue un teólogo, filósofo y jurista jesuita español. Una de las principales figuras del movimiento de la Escuela de Salamanca, fue considerado uno de los mayores escolásticos, prohumanistas y autor clave, junto a Francisco de Vitoria, del pensamiento de la llamada primera globalización. También fue uno de los primeros occidentales modernos en tratar el contrato social.

Su trabajo se considera un punto de inflexión en la historia del Segundo escolasticismo, que marca la transición de la escolástica a la filosofía moderna. Según Christopher Shields y Daniel Schwartz, «figuras tan distintas entre sí en el lugar, el tiempo y la orientación filosófica como Leibniz, Grocio, Pufendorf, Schopenhauer y Heidegger encontraron razones para citarlo como fuente de inspiración e influencia»

 

Presentación.- Abreviaturas y siglas.- TRACTATUS DE LEGIBUS AC DEO LEGISLATORE. LIBER V: DE VARIETATE LEGUM HUMANARUM ET PRAESERTIM DE ODIOSIS: Prooemium.- Caput I. De humanarum legum varietate.- Caput II. De lege odiosa el favorabili, earumque varietate.- Caput III. Utrum leges poenales obligent in conscientia ad actus quos proxime intendunt.- Caput IV. An dentur vel dari possint leges poenales obligantes in conscientia, sed tantum sub poena sine interventu culpae.- Caput V. Utrum lex humana poenalis possit obligare in conscientia ad illam solvendam vel exequendam seu observandam ante iudicis condemmnationem et executionem.- Caput VI. Quando leges poenales contineant sententiam ferendam et non latam, et ideo non obligent in conscientia ad poenam ante iudicis sententiam.- Caput VII. Quando leges imponentes poenam latae sententiae obligent in conscientia ad exequendum ante iudicis sententiam poenam quae in actione consistit.- Caput VIII. Lex imponens poenam privativam ipso facto quando obliget in conscientia ad executionem eius ante sententiam.- Caput lX. Quae obligatio oriatur in conscientia ad executionem poenae privativae ex lege imponente illam ipso facto, quando executio poenae actionem non requirit.- Caput X. Utrum onmis lex poenalis obliget reum ad poenae executionem, saltem post sententiam iudicis.- Caput XI. Utrum lex poenalis obliget iudicem ad poenam in ea praescriptam imponendam.- Caput XII. Utrum ignorantia excuset poenam legis.- Caput XIII. An leges per quas tributa imponuntur pure poenales sint.- Caput XIV. De potestate necessaria ut lex tributum imponens iusta sit.- Caput XV. De ratione et causa finali ad iustitiam tributi necessaria.- Caput XVI. De forma et materia in legibus tributorum servandis.- Caput XVII. Utrum aliqua alia conditio, praesertim subditorum consensus, ad iustitiam tributi requiratur.- Caput XVIII. Utrum leges tributorum obligent in conscientia ad illorum solutionem, etiam si non petantur.- Caput XIX. Utrum leges humanae irritantes contractum poenales vel onerosae sint.- Caput XX. Utrum leges irritantes actus illos in conscientia prohibeant.- Caput XXI. Quibus modis impediri possit irritatio actus, quem lex praecipit pro infecto haberi.- Caput XXII. Utrum lex ipso iure irritans actum impediri aliquo modo posit ne actum nullum reddat.- Caput XXIII. Utrum in lege irritante actum ipso facto et ante omnem sententiam habet locum epiikia.- Caput XXIV. Utrum lex irritans interdum privetur suo effectu quia in praesumptione fundatur.- Caput XXV. Utrum omnis lex prohibens pure ac simpliciter actum, eo ipso irritet illum, ita ut omnis actus factus contra legem prohibentem nullus sit.- Caput XXVI. Quibus verbis aut modis lex prohibens actum irritet illum.- Caput XXVII. Utrum aliquando sola prohibitio vi et natura sua irritet actum sine adminiculo alterius legis humanae.- Caput XXVIII. Utrum ex vi iuris communis civilis, omnis actus factus contra legem prohibentem irritus sit ipso iure.- Caput XXIX. Utrum ea quae fiunt contra legem canonicam prohibentem pure sint ipso iure invalida.- Caput XXX. Utrum in regnis non subditis imperio contractus humani contra legem civilem pure prohibentem facti sint irriti ipso iure.- Caput XXXI. Utrum lex dans formam actui humano semper irritet illum qui fit sine tali forma, etiam si clausulam irritantem non addat.- Caput XXXII. Quomodo lex dans formam actui et addens clausulam irritantem impediat valorem actus.- Caput XXXIII. Quando lex irritans incipiat efficere hunc effectum irritandi actus.- Caput XXXIV. Utrum leges punientes aliquos actus illos comprehendant qui invalide fiunt.- Índice de fuentes.- Índice de conceptos.

Suárez, Francisco:
Jesuita granadino que ya en vida obtuvo el reconocimiento oficial como Doctor Eximio gracias a su labor como jurisconsulto especializado en la definición de una nueva jerarquía legislativa y, como teólogo, en su condición de máximo representante de la corriente filosófica denominada «escolástica del Barroco».